Handels- og leveringsbestemmelser

Handels- og leveringsbestemmelser

Onsdag, juli 6, 2016

Generelle oplysninger 

VisitRanders (Turistforeningen for Randers & Omegn), CVR. nr. 40623914
Rådhustorvet 4
8900 Randers C
Telefon: 8642 4477
webshop@vis...
Etableringsår 10/1 2016

Sådan handler du hos os:
For at foretage et køb på VisitRanders’ webshop skal du igennem følgende 5 trin:

  1. Find den eller de varer du ønsker, og læg dem i indkøbskurven, gå herefter til kassen
  2. Indtast dine personlige oplysninger
  3. Vælg betalingsmåde
  4. Godkend handelsbetingelser

For at handle på VisitRanders' webshop skal du være fyldt 18 år. Er du under 18 år skal du have samtykke fra din værge.

På VisitRanders Webshop kan du kun bestille varer via vores website.

Vi kan kontaktes på hverdage mellem 8.30-16.00 (torsdage 8.30-18.00) på tlf. 86 42 44 77 eller via mail på: webshop@vis.... Vi bestræber os på at besvare spørgsmål hurtigst muligt.

Du modtager din ordrebekræftelse på den mail, du har oplyst ved dit køb.

Betaling
På VisitRanders Webshop modtager vi følgende kort – Mastercard, VISA, American Express og Discover Card. Der kan desuden handles via din PayPal konto

Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra VisitRanders, Rådhustorvet 4, eller hos en af de tilknyttede samarbejdspartnere. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

Alle priser er inkl. moms og andre afgifter. Priserne er dagspriser.

Handler foretaget på VisitRanders’ webshop indgås aftalemæssigt på dansk.

Levering og fragt
Breve og pakker ekspederes og leveres normalt indenfor 5-7 hverdage med Post Danmark. 

BEMÆRK! Pris for forsendelse gælder kun i Danmark og at der ved større ordrer kan forekomme en justering af forsendelsesprisen. Ønsker du forsendelse til udlandet? Kontakt os venligst. Kun 1 leveringsadresse pr. ordre.

Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret)
Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du fysisk har modtaget din vare(r)
Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved at indsende mail til webshop@vis.... I din meddelelse skal du gøre tydeligt opmærksom på, at du ønsker at fortryde dit køb. Du kan ikke fortryde dit køb, blot ved at nægte at modtagelse af varen uden samtidig at give os skriftelig meddelelse om dette. 

Returnering
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. 
Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering. 

Varer undtaget fortrydelsesretten

Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten: 

  1. Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg, F.eks. Hundetegn med indgraveret navn.
  2. Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt. Der kan derfor ikke returneres åbne saltglas og poser.
  3. Ved køb af fisketegn, campingpas, gavekort til Small Danish Hotels  og Copenhagen Card henvises til leverandørens specifikke købsbetingelser.

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.  

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.  

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.  
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion. 
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den. 

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:  

VisitRanders
Rådhustorvet 4
8900 Randers C
 
Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt mod forudgående aftale på ovenstående adresse.

Hvad skal jeg sende med tilbage?  
Du skal fremsende varen du ønsker at returnere og vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. OBS! VisitRanders modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.  

Hvis der er noget galt med varen (reklamationsret)
Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb. Når du handler på VisitRanders' webshop har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?
Du skal reklamere indenfor "rimelig tid" efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine fragtomkostninger.  

Varen sendes til: 
VisitRanders
Rådhustorvet 4
8900 Randers C

Vi har brug for følgende information, når du sender varen retur til os: 

Når du returnerer varen, bedes du oplyse om problemet, så detaljeret som muligt. OBS! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.  

Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Hvad gør vi med dine personlige oplysninger (persondatapolitik)
For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende personlige oplysninger: 

Navn 
Adresse 
Telefonnummer 
E-mail  

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne sende varen(e) til dig.  

Personoplysningerne registreres hos VisitRanders' Webshop og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. 

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.  
 
Oplysninger afgivet til VisitRanders’ Webshop videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand. Vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger. 

Alle informationer afgivet til VisitRanders’ webshop opbevares på betryggende vis og er kun tilgængelige for betroede medarbejdere hos VisitRanders samt betroede samarbejdspartnere. Den dataansvarlige på VisitRanders’ webshop er Turistchefen i Randers.

Klageadgang
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til webshop@vis....
Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt. 
Forbrugerklagenævnet. Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Tlf. 4171 5000. (Hverdage 9-16). www.kfst.dk.

Del denne side