Guide til en god beskrivelse af dit firma

Kære partner

På denne side giver vi dig en række gode råd til, hvordan du bedst beskriver din virksomhed, så du får mest mulig udbytte af dit samarbejde med VisitRanders 

Til VisitRanders.com og VisitDenmark.com skal vi bruge en god tekst. Her er en række tips til, hvordan du kommer i gang med at skrive tekster, der kan sælge din virksomhed.  

Vigtigt: De tekster, du bruger må ikke være kopier af tekster fra din egen hjemmeside eller andres. Grunden til at du ikke må genbruge tekst er, at hvis Google først har set teksten ét sted, vil den genbrugte tekst blive opfattet som uoriginal og som en kopi. Det trækker ned på, hvor tit dit indhold vil dukke op i søgninger på Google.

1) Start med at skrive: Ingen ved bedre, hvad I laver, end jer selv. Start med at skrive ned i punktform, hvad virksomheden laver og tilbyder. Skriv hellere for meget end for lidt. Nedenstående eksempel er fra en Bed & Breakfast. 

- 2 store lyse værelser med dobbeltsenge

- eget køkken og bad

- adgang til terrasse med udsigt over fjorden

- I værelse A må man ryge

- ingen husdyr

- gratis kaffe og the

- Vi tager imod gæster hele døgnet. Ring på telefonnummer +45 12 34 56 78

2) Find en sigende overskrift - evt. med en ekstra linjes beskrivelse: Ovenstående Bed & Breakfast-udbyder kunne for eksempel skrive: ”Randers' bedste B&B med fjordudsigt og gratis kaffe. Kom når det passer dig, vort hjem er altid åben.” 

3) Skriv din lange tekst – mindst 130 ord. Her skal du skrive, hvad du tilbyder gæsten. Uddyb, og tænk over, hvad folk har brug for at vide. Glem ikke detaljerne som f.eks. åbningstider, priser, antal sengepladser og parkering.

Brug gerne aktive ord i bydeform såsom "kom", "oplev", "udforsk" og "opdag". Undgå så vidt muligt passive sætninger, meget lange sætninger og passive ord som ikke inspirere til handling. Sig hellere "Oplev" frem for "Se".

4) Få andres mening om, hvilke kvaliteter din virksomhed har. De bedste at spørge er tidligere og nuværende gæster, men hvis det ikke er muligt, så spørg familie, venner og bekendte. De kan måske nævne positive ting om din virksomhed, som du ikke lige selv har tænkt på.

5) Send din tekst til os - vi kigger den igennem for slåfejl, formuleringer der kan misforståes og optimerer den i forhold til Google (søgeordsoptimering). Du får teksten til godkendelse, når vi har kigget den igennem, og inden vi sender den til oversættelse. Oversættelse til engelsk og tysk er gratis for dig. Hvis du ønsker det, sender vi dig gerne den færdige oversættelse.

Del denne side